پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226216
جزئيات جنجال برانگيز از اولين عمل پيوند سر در جهان
تاریخ انتشار : 1395/06/15 11:25:20
نمایش : 1094
براي اولين بار در تاريخ بشر در جهان عمل پيوند سر بر روي "والري اسپريدونوف"، کارشناس روسي تکنولوژي انجام خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، براي اولين بار در تاريخ بشر در جهان عمل پيوند سر بر روي "والري اسپريدونوف"، کارشناس روسي تکنولوژي انجام خواهد شد.

اين عمل اولين تجربه منحصر به فرد از اين نوع است. دانشمند روسي که قرار است اين عمل پيوند روي وي انجام شود، مدير يک مرکز آموزشي است که به علت بيماري آموزشگاه خود را از منزلش در مسکو اداره مي کند. وي مبتلا به نوع خاصي از بيماري موسوم به "وردينگ هوفمن" است. اين بيماري يک بيماري موروثي است که باعث تحليل رفتن عضلات و سلول هاي عصبي حرکتي مي شود. اين بيماري کشنده است و پزشکان معتقدند که فرد بيمار هر لحظه ممکن است بميرد.

"واشنگتن پست" نوشت اين بيماري، باعث فلج شبه کامل "اسپريدونوف" شده است. او به سختي مي تواند غذا بخورد و ويلچر خود را با استفاده از يک اهرم جابجا مي کند.

"شيائوپينگ رين"، جراح 55 ساله چيني، که در امريکا زندگي مي کند، يکي از عوامل اصلي اين تجربه منحصر به فرد است. رين پيشتر سرپرست تيم پزشکي بود که اولين عمل پيوند دست را با موفقيت به انجام رساند. وي عمل پيوند مذکور را قبلا روي پاهاي جلويي خوک آزمايش کرده بود.

ديگر عضو اين تيم يک جراح مغز و اعصاب ايتاليايي به نام "سرجيو کاناورو" 51 ساله است. وي خود را با شخصيت افسانه اي دکتر ويکتور فرانکن اشتاين مقايسه مي کند. او تحقيقات و مقاله هاي پزشکي متعددي را منتشر کرده است که در محافل پزشکي مورد استقبال قرار گرفتند. وي در سال 2013 براي انجام عمل پيوند سر انسان اعلام آمادگي کرده بود.

اکنون آنچه مسلم است اين است که هر دو جراح براي انجام اين عمل منحصر به فرد و پيوند سر انسان ابراز علاقمندي کرده اند. اسپريدونوف نيز با انجام اين عمل موافقت کرده است.

همانطور که "کاناورو"، جراح ايتاليايي در گزارش خود که در مجله "آتلانتيک" منتشر شده است، احتمال دارد اين عمل در اوايل سال 2017 انجام شود.

اين پزشک جراح در گزارش خود، از احتمال 90 درصدي موفقيت آميز بودن اين پيوند خبر داده و گفته است اين عمل مستلزم مشارکت 80 جراح است و هزينه اي ده ها ميليون دلاري دارد.

اين در حالي است که جراح چيني در گزارش خود نوشت که اين عمل جراحي در تاريخ بشر و علم ثبت خواهد شد.

وي گفت پزشکان تلاش خواهند کرد رنگ پوست "اسپريدونوف" را با رنگ پوست نفر دومي که تحت عمل پيوند قرار مي گيرد و به دليل سکته مغزي درگذشته است، هماهنگ کنند.

اين کار باعث مي شود پيوند سر بر روي بدن آسان تر شود. اين عمل پيوند در چين انجام خواهد شد؛ زيرا آمريکا و اروپا زير بار چنين عملي نخواهند رفت.

از سوي ديگر بسياري از دانشمندان و علماي اخلاق اين عمل پيوند را يک عمل پوچ و منشأ اميد بيهوده دانستند. يکي از آنها مي گويد چنانچه اسپريدونوف بميرد - که احتمال آن هم وجود دارد – اين پزشکان بايد به اتهام قتل تحت تعقيب قرار بگيرند.

انتشار اخباري دربارۀ انجام اين عمل پرسش هاي قابل توجهي پديد آورده است؛ آيا رين و کاناورو مي توانند اين عمل پيوند را انجام دهند؟ آيااساسا اين عمل بايد انجام شود؟ از آنجا که جسم متعلق به يک پيانيست بوده است آيا اسپريدونوف پس از عمل مي تواند پيانو بنوازد؟ پس از اين عمل پيوند با چه موجودي رو به رو خواهيم شد؟ آيا او اسپريدونوف خواهد بود يا انساني ديگر که حاصل پيوند يک سر و يک جسم است؟

منبع: جام جم آنلاين
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html